Arrival - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Lore Claes - WaarBenJij.nu Arrival - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Lore Claes - WaarBenJij.nu

Arrival

Door: Lore

Blijf op de hoogte en volg Lore

24 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hey allen!

Een eerste berichtje! Gister aangekomen; voor degenen die nog niet mee zijn met mijn behuizing. De oorspronkelijke private flat in Musselburgh is niet doorgegaan. De gast van wie ik het kon huren verbleef voor zijn werk in het buitenland, 3 dagen voor mijn komst werd zijn opdracht verlengd tot half augustus, bijgevolg niemand daar om de deur open te maken…

Gelukkig was mr. Luck daar om snel een nieuwe plek te vinden, idem van een suitable price. Mijn nieuwe plek bevindt zich op volgend adres:

Nicky Barker
Att. Lore Claes
6/7 Ferry Gait Crescent
Edinburgh EH4 4GR

Mr. Gary Barker, 50-jarige Oil Manager, verhuurde een kamer van zijn flat. Nu ja, na een telefoontje was ik overtuigd van de goedhartigheid van deze 50-er. Geen zorgen bij aankomst in de luchthaven, hij stelde voor me op te pikken. Wederom erg sympathiek.

Zogezegd, zo stond hij daar. En ja, Gary Barker, blijkt inderdaad de sympathieke Oil Manager die hij zich voordeed, incl. smeuiig Scottish accent! Hij leidt een ‘factory’ van 105 employees, nu ja dat weet ik van zijn dochter, hij is er vrij bescheiden over.

Tijdens de rit stelde hij voor om bij zijn dochter (29jaar) te verblijven, ze woont in dezelfde blok als hem, heeft een appartement twee verdiepen boven hem. Het leek hen allebei leuker als ik bij iemand kon blijven van dezelfde leeftijd: zalig dus!

En zo gezegd, zo verbleven. Ben hier gisteren verwelkomd door Nicky, zijn dochter, ze is reeds 14jaar lang Hairdresser. Bijgevolg hadden we al direct een uitgebreide chat, incl. soapstory op haar werk, intriges tussen de baas en werknemers, :)! Maar ik heb haar graag, ze is echt lief, suupervriendelijk en gastvrij! Ik voel mij hier een beetje op inleefreis :) echt gek! Ze heeft gisteren nog voor me gekookt, wilde dat per sé (nu ja, gwn mijn glutenvrije pasta met een likje bolognaisesaus), afgaande op de ijskast en vriezer wordt er hier naast pizza en pasta, af en toe een stevige lik saus, niet veel anders gegeten. Een belegje voor mijn glutenvrije boterham was niet te vinden vanmorgen, zelfs geen pot choco :) Enfin we zullen vanavond de Tesco’s eens gaan veroveren!

Overdag werkt ze dus steeds, din tem zat. En verder is ze op de hoogte van het hele TVblad, Big Brother schijnt nog steeds een hit, elke av 22h, twas weer spannend gisteren, chips en chocola inclusief :) af en toe eens komen piepen! Ik ga hier mijn 2-jaar TV achterstand dus ruim kunnen goedmaken :)

Verder een uitgebreide update over de familie en co. Ik ga hen allen nog ontmoeten denk ik, dus ja, grappig, op voorhand niet gedacht dat ik in zo’n familiesituatie zou terechtkomen :)

Zo, ik ga hier de komende dagen de surroundings wat verkennen. Mijn fietsplan blijkt not done. The car je best friend, in mijn geval zal het dan toch de bus worden. Trouwens, supervet: vanuit mijn kamer zie ik de zee, indien niet mistig! Tis hier 500m van, zonet verkend en PRACHTIG! Geen lelijke dijk met blokbouw, maar parkjes die naast de kust lopen, heel veel groen, zelfs een heel biking trail! Veel MTB-ers en koersers, mss moet ik dat fietsplan toch herzien :)

Zo! Van een introductie gesproken… Ciaaoooo

  • 25 Juli 2014 - 21:35

    Don Piedro:

    Cheers lore, there you go!!!!! (With a litle help from mr Luck... :-) )

  • 26 Juli 2014 - 20:31

    Christel Daniels:

    Hey Loortje,

    Dat zit weer helemaal snor hé ! Ziet er goed uit en klinkt ook goed. Geniet er nog heel veel van.
    Zie je op mail.
    Mams

  • 30 Juli 2014 - 20:30

    MJ:

    Hupsa,
    nog geen 12 uur terug in de digitale wereld beschikbaar en meteen tot-in-de-puntjes ge-updated. Doe dat daar goed, klinkt alweer té vet en trilogie-vertellenswaardig!
    Tot Hoors Lorentia, ben al benieuwd naar het verslag één-week-werkweek-zit-er-op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lore

Hey allen! Van 28 juli t.e.m. 31 augustus ben ik op verkenning in Edinburgh, werkende op één van de grotere kunstenfestivals: het Edinburgh International Festival (EIF). Met 12 festivals is deze historische stad bekend als the 'festival city'. Augustus springt eruit met een 6-tal festivals die bijna de hele maand duren. Met deze blog kunnen jullie het wel en wee in festivalland een beetje volgen, enkele belevenisjes bij het communications department als press officer ad interim... uiteraard graag aangevuld met enige verpersoonlijkte updates vandien! Keep to you soon!

Actief sinds 24 Juli 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 3649

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 21 September 2014

working @ Edinburgh International Festival

Landen bezocht: